Тема. Генетичний
зв’язок між класами неорганічних
сполук
Цілі уроку: розкрити
взаємозв’язок явищ у природі на прикладі взаємоперетворень одних класів речовин
на інші; узагальнити знання про неорганічні речовини та їх властивості;
розвивати вміння порівнювати склад і властивості речовин, класифікувати
речовини й реакції, встановлювати генетичний зв’язок між класами неорганічних
сполук.
Усі класи речовин складаються з тих самих
хімічних елементів: металів і неметалів.
— Чим вони
відрізняються? Кількісним і якісним складом.
А чи існує зв'язок між
окремими класами неорганічних сполук? У чому цей зв'язок виявляється? Речовини
одного класу взаємодіють з іншими речовинами. При цьому утворюються сполуки
інших класів. Тобто шляхом хімічних перетворень сполуки одного класу можна
перетворювати на інші. Ми говоримо, що між класами неорганічних сполук існує
генетичний зв'язок, тобто вони взаємно перетворюються під час хімічних реакцій.
Розгляньмо найпростіші
приклади.
Здійсніть перетворення:
Запишемо цю схему в
загальному вигляді.
Схема 1
Неметал
кислотний оксид
кислота
сіль
Тепер візьмемо інший
ланцюжок перетворень:
Запишемо її в загальному
вигляді.
Схема 2
Метал
основний оксид
основа
сіль
Подібних ланцюжків можна
запропонувати багато.
Схеми 1 і 2 можуть
змінюватися. У загальному вигляді така схема матиме набагато більш складну
структуру.
Схема 3
Генетичний зв’язок класів неорганічних сполук
Аналогічно можна
одержати кислоту із солі, оксиди з основ і кислот, чисті метали й неметали з
їхніх оксидів і солей і т. д.
Завдання 1. Напишіть рівняння реакцій, щоб здійснити перетворення.
Варіант І
Варіант II
Завдання 2.
1.
Обчисліть кількість
речовини магній сульфату яку можна одержати з магнію масою 12 г, за схемою:
Mg
MgSО4
(Відповідь: 0,5 моль)
2.Обчисліть кількість речовини натрій
ортофосфату, якщо для реакції взяли 6,2 г фосфору.
3.Обчисліть кількість речовини кальцій карбонату,
якщо для реакції взяли кальцій масою 30 г.
Завдання виконати в зошиті. Відправляти
вчителю не потрібно.
Комментариев нет:
Отправить комментарий